Sunday 24 February 2013

JOM RAMAI-RAMAI TOLAK PAS DI TANJUNG MANIS...BOIKOT PAS..PAS PARTI LEMBU2


Tindakan Mursyidul Am Pas Nik Aziz Nik Mat yang mengambarkan penerima BR1M sebagai haiwan mengundang pelbagai reaksi kurang senang di kalangan rakyat khususnya kepada penerima bantuan berkenaan. 

Mereka menyifatkan tindakan Nik Aziz itu sebagai melampau dan amat tidak wajar. Bagaimana seorang yang digambarkan memiliki ilmu agama sanggup menyamakan taraf manusia dengan haiwan. 

Sekalipun didesak agar menarik balik kenyataan “melampau” itu, namun Nik Aziz angkuh mempertahankan kenyataan beliau. 

Beginikah sikap pemimpin yang dianggap sebagai seorang yang berilmu dan berkedudukan tinggi dalam bidang agama??? Apakah serban dan jubah yang dipakai oleh golongan seperti ini memberikan kebebasan mutlak kepada mereka untuk menyamakan taraf manusia dengan haiwan. 

Nik Aziz sedia maklum, haiwan atau binatang amat jauh beza dengan manusia. Haiwan tidak mempunyai pegangan agama sedangkan manusia mempunyai ikatan dan hubungan kuat dengan agama..apakah Nik Aziz sedar akan tindakan beliau itu atau sengaja buat-buat tidak tahu.? 

TINDAKAN Nik Aziz sangat melampau. Rakyat Sarawak yang rata-ratanya menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia juga rasa terpanggil dengan kenyataan NIK Aziz itu yang bersifat “ego dan sombong”. 

Apakah NIk Aziz “maksum” sehingga boleh mengeluarkan sebarang kenyataan yang sangat MENGHINA rakyat. Nik Aziz boleh hidup senang tanpa duit BR1M. Tetapi rakyat amat memerlukan. 

Nik Aziz hanya bijak mengeluarkan kata-kata tanpa memikirkan sensitivity rakyat khususnya penerima bantuan berkenaan. 

Waima NIk Aziz sering digambarkan oleh pengikutnya sebagai “orang alim dan hidup dalam keadaan sederhana” tetapi bagi kami itu pendustaan danbohong belaka. Nik Aziz hanya berlakon sebagai seorang yang hidup sederhana, tetapi sebaliknya beliau kaya dan mewah. 

Masakan penerima BR1M yang rata-ratanya terdiri daripada orang yang kurang berada disamakan tarafnya dengan Haiwan seperti lembu dan ayam? 

Tanpa lembu dan ayam seperti mana yang digambarkan NIK Aziz itu, , beliau tidak akan berada pada kedudukanya sekarang…perbuatan menyamakan taraf manusia dengan binatang atau haiwan adalah tidak wajar sama sekali. Mungkinkah jiwa Nik Aziz sekarang sudah dibayangi hati-hati dan perasaan lembu dan ayam? 

Jika beginilah sikap seorang yang kononnya bergelar ulama atau alim, ia tidak ubah seperti mencemarkan imej Islam yang mendokong dan menuntut umatnya berbicara dan menuturkan perkara-perkara baik sesame manusia. 

INGATLAH wahai NIK Aziz, Tong MILO yang disediakan disetiap ceramah puak-puak anda itu tidak ubah seperti tindakan Lembu-lembu yang kehausan dedak dan air. Lembu-lembu yang kebulur dan kelaparan yang mahukan duit rakyat disetiap ceramah bodoh dan fitnah itu.

No comments:

Post a Comment