Sunday 27 January 2013

ANWAR SEMAKIN TULAH

Anwar semakin tulah..lihat sahaja dari gelagatnya. Sejak Anwar bebas dari kandang dan habitatnya di Sungai Buloh, Anwar semacam ulat kepanasan untuk menakluki Putra Jaya..Bak kata Anwar, dialah yang akan jadi PM selepas PRU13..

Ketulahan Anwar semakin ketara..banyak perhimpunan haram yang beliau laksanakan walaupun berselindung di sebalaik kain NGO. Tapi yang belakangnya tak lain tak bukan kalau bukan mahkluk bernama Anwar.

Apa yang Anwar lakukan semuanya betulll..maklumlah, pengikut tegar Anwar menjulang Anwar sebagai Anugerah Tuhan..Kusss Semangat...

Antara Ketulahan Anwar adalah seperti di bawah..baca ye...


Himpunan Kebangkitan Rakyat Yang Gagal Menyemai Kebencian

Usaha Anwar Ibrahim untuk menyemai kebencian dalam kalangan rakyat Malaysia sudah semakin hari semakin memakan dirinya sendiri. Himpunan Kebangkitan Rakyat yang digembar-gemburkan bakal menghimpunkan sejuta rakyat yang menolak kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dan Barisan Nasional ternyata gagal dari segi kuantiti dan kualiti. Usaha Anwar Ibrahim mempergunakan golongan muda untuk memulakan huru-hara dan provokasi terhadap PDRM ternyata gagal sekali. PDRM telah menjalankan tugas dan tanggungjawabnya dengan begitu efisyen sehingga menerima pujian dari segenap lapisan masyarakat!

Apa yang ada pada Pakatan Rakyat hari ini hanyalah angan-angan dan imaginasi sahaja. Tak sampai 100,000 ribu orang pun yang memenuhi Stadium Merdeka yang hanya berkapasiti 30,000 orang. Namun di kiri kanan mereka berpekik mengatakan 200,000 orang, 300,000 orang malahan sehingga 500,000 orang yang datang untuk melaungkan panggilan revolusi mereka. Begitu lawak sekali!

Jentera-jentera setiap parti dalam Pakatan Rakyat, Bersih, ANAK, Anti-Lynas, Royalti, dan pelbagai lagi NGO-NGO baru yang ditubuhkan khusus untuk menarik orang ramai untuk turun hanya mampu mengumpulkan sejumlah itu sahaja. Jangan juga kita andaikan bahawa kesemua yang hadir pada Sabtu lalu adalah penyokong-penyokong Pakatan Rakyat semata-mata!

Jika kita lakukan analisis mendalam, sebenarnya Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabtu lalu hanya menunjukkan gambaran positif terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan usaha-usaha yang telah beliau lakukan dalam transformasi politik dan ekonomi untuk negara kita ini. Akta Perhimpunan Awam yang telah diluluskan tahun lepas adalah sebab utama mengapa perhimpunan seumpama ini mendapat kebenaran dan mengapa pihak PDRM berupaya mengawal perhimpunan dengan penuh profesionalisme.

Pujian harus diberikan kepada kerajaan yang menghidupkan demokrasi, bukannya kepada Pakatan Rakyat yang hanya pandai memecahbelahkan perpaduan dan merosakkan nama negara yang selama ini terkenal sebagai sebuah negara demokrasi berperlembagaan yang aman damai serta makmur dari segi sosioekonomi. Permintaan-permintaan tidak masuk akal yang dipamerkan dalam 10 Tuntutan HKR112 bukti jelas betapa Pakatan Rakyat dan penyokong-penyokong mereka tidak ikhlas kerana hanya mahu terpekik terlolong sehingga suara mereka menarik perhatian media-media barat yang selama ini hanya pandai memperkecilkan kebolehan negara.


Sebenarnya, setiap isu dan permintaan yang diletakkan dalam 10 Tuntutan mereka ini telah pun dijawab, dibincang dan apa juga yang telah atau sedang dilaksanakan oleh kerajaan Malaysia di bawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Mereka ini ibarat anak-anak kecil yang hanya tahu menjerit sehinggalah mereka dapat apa yang mereka mahukan. Ingatlah, bukan semua tangisan atau rengekan anak kecil yang mampu kita layan.

Syabas kepada Perdana Menteri, Menteri Dalam Negeri dan juga sudah tentunya Polis DiRaja Malaysia yang berjaya menghalang sebarang kekacauan atau huru-hara pada perhimpunan anjuran pembangkang ini. Majoriti rakyat Malaysia menolak kacau-bilau dan sentiasa berdoa agar insiden-insiden yang tidak diingini seperti yang berlaku semasa himpunan Bersih dan Bersih 2.0 yang lalu tidak lagi berulang.


No comments:

Post a Comment